Flere hæklerier

Inspireret af flere på Instagram kastede jeg mig over Sys Fredens lille bog “babyhæklet” og dette projekt af en cardigan. Jeg kan kun anbefale at investere de få kroner i hæftet, som har mange fine hæklede udgaver af børnetøj. Denne cardigan er hæklet i 100% bomuld (fire nøgler fra Søstrene Grene) på nål 3 og kortet en smule af i længderne, da den oprindelige opskrift hedder 0-6 mdr. Lynlåsen er fra Stof og Stil.

DSC_1091

Nelson og Mogens

På Yarnfreaks blog faldt jeg over denne hæklede abe. Med få klik ledte det mig videre til den oprindelige opskrift af en norsk pige, der kalder sig Kapteinbiff på Instagram. Hun har udviklet mange mange fine opskrifter, som alle kan købes for et beskedent beløb på http://www.ravelry.com/stores/rattle-pattern-shop. Opskriften på aben kostede vist kun 5USD. Og en blev hurtigt til to.

DSC_1094Sidste nørkleri i denne omgang blev denne bold. Søhesten har lavet en let tilgængelig DIY. Jeg hæklede 12 femkanter i fem forskellige farver på nål 3. Fyldte den tilsidst med vat og nogle bjælder.

 

