Med en lille ny på vej

Når det går op for en, at to snart bliver til tre, begynder man pludselig at gå op i ting, man aldrig havde drømt om at gå op i. Og det gælder også for mig. Suttesnore, sengerand, tykkelsen på babydyner og hvilken babyalarm der mon er bedst. Oveni det kommer logistikken, da vi skal pakke alt sammen og shippe det til Indonesien 1-1,5 mdr før vi ankommer i august. Det er et puslespil uden lige.

Men ikke desto mindre synes jeg, at der er noget særligt ved at kreere og lave nogle personlige ting til den kommende lille verdensborger. Inspirationen er fundet på farmorfabrikkens hjemmeside, som har mange ligetil diy-projekter forklaret på en yderst pædagogisk måde så selv sådan en, som jeg kan være med.

Barnevognskæden er hæklet på nål 3 af almindelig 8/4 bomuld fra stof og stil. Opskriften finder du her! Til det skal man kende at lave luftmasker, fastmasker, indtagninger og kædemasker. Det er ikke rocket science og med kyndige guides fra Drops garnstudio, kan det meste lade sig gøre.

Babyvesten og suttesnorene er begge fra farmorfabrikken. Babyvesten er strikket på pind 3 også i 8/4 bomuld, da jeg bliver nødt til at have et tropisk klima in mente og derfor må udelukke ren uld. Opskriften finder du her og husk at have to garnnøgler klar, da de begge er i brug fra vestens midte og op. På farmorfabrikkens side er der både opskrift på en vest der passer 3, 6 og 12 måneder. De hæklede suttesnore kræver heller ikke andet end nål 3 og det garn, som man synes er fint og passer til den størrelse nål. Man hækler sådan set bare frem og tilbage bestående af fastmasker og en vendemaske. Det er som sådan kun starten, hvor man hækler krokodille clipsen på, der kan være tricky, men der viser Grydelappen en god trin-for-trin guide til det.

Udover de foreløbige kreationer har jeg ikke kunne dy mig for at købe lidt til det kommende børneværelse. Det udmøntede sig i en Konges Sløjd skyuro og en lyskæde fra Happy Lights fra Designdelicatessen. Yes, babykuller er en sindstilstand. Nu vil jeg kaste mig over et, for mig, mere krævende projekt og lykkes det, skal der nok blive skrevet hjem om det også.

Ha’ det godt så længe.

